Πιερρακάκης: ”Οι συγχωνεύσεις τμημάτων είναι λύση, όχι πρόβλημα” – Τι είπε για το Ψηφιακό Φροντιστηρίο

«Για να το συζητάμε προφανώς η διαχείριση δεν είναι η πρέπουσα. Περιπτωσιολογικά αντιμετωπίζουμε τα λίγα προβλήματα, όπου εντοπίζονται», είπε το πρωί της Παρασκευής ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης για το περιστατικό στην Χαλκιδική, όπου κλήθηκε η Αστυνομία για να απομακρύνει από την τάξη μια 10χρονη μαθήτρια, επειδή ήταν υπεράριθμή στο τμήμα της.

Ειδικότερα, μιλώντας στον ΑΝΤ1 ο υπουργός, σε ό,τι αφορά την χρήση κινητών από τους μαθητές και τους νέους κανόνες, επεσήμανε ότι η αποβολή που δόθηκε σε μαθητή στην Πάτρα «δεν είναι η πρώτη αποβολή για κινητό, είναι η πρώτη που πήρε δημοσιότητα» και υπερασπιζόμενος το νέο, αυστηρό πλαίσιο σημείωσε ότι: «Το κινητό από έρευνες είναι σαφές ότι κάνει κακό στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έρευνα της UNESCO αναφέρει ότι ένα παιδί μπορεί να θέλει έως και 20 λεπτά για να επανέλθει στην μαθησιακή διαδικασία αν έχει «ξεχαστεί» στο κινητό του», τονίζοντας, πάντως ότι ο βασικός λόγος για την απαγόρευση εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητών από τους μαθητές στα σχολεία σχετίζονται κυρίως με την προσπάθεια καταπολέμησης των περιστατικών bullying στα σχολεία.

Διαβάστε ακόμα: Πιερρακάκης: “Το Ψηφιακό Φροντιστήριο θέτει την τεχνολογία στην υπηρεσία της παιδείας του μέλλοντος”

Κυριάκος Πιερρακάκης: ”Φέτος ξεκινήσαμε με 6.000 περισσότερους εκπαιδευτικούς”

Αναφορικά με την λειτουργία των σχολείων, ο Κυριάκος Πιερρακάκης είπε ότι: «Φέτος ξεκινήσαμε με 6.000 περισσότερους εκπαιδευτικούς. Υπάρχουν 71.000 τμήματα στα σχολεία και σε λιγότερα από 1.000 έπρεπε να εξορθολογίσουμε την κατάσταση για να μην υπάρχουν πολλά κενά. Έχουμε εύηκοα ώτα για περιπτώσεις παιδιών που έχουν πρόβλημα ή καλούνται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις και τα αντιμετωπίζουμε».

Ακόμη, σχετικά με τις συγχωνεύσεις σχολείων και τις αντιδράσεις γονιών και μαθητών σε πολλές περιοχής της Ελλάδας, ο υπουργός Παιδείας απάντησε ότι: «Ο κανόνας είναι πως υπήρχαν δύο τάξεις των 10 παιδιών ή μια απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων για να αντιμετωπιστεί με μια συγχώνευση», προσθέτοντας ότι «αυτό δεν είναι το πρόβλημα, αυτό είναι η λύση. Πρέπει όλοι να συμβάλλουμε να υπάρξει εξορθολογισμός και καλή κατανομή των εκπαιδευτικών, ώστε να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία».

«Στα χρόνια της κρίσης διογκώθηκε ο αριθμός των αναπληρωτών καθηγητών, ως προσωρινή ανάγκη, αλλά δεν ήταν προσωρινό μέτρο και για αυτό προχωράμε διαρκώς σε διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών», είπε ο κ. Πιερρακάκης.

Ερωτηθείς για το πρόβλημα στέγασης εκπαιδευτικών, κυρίως σε τουριστικές περιοχές, αναγνώρισε τις δυσκολίες και είπε ότι το ζήτημα απασχολεί ιδιαίτερα και τον πρωθυπουργό, συμπληρώνοντας: «Θα δούμε τι πρωτοβουλίες μπορούμε να λάβουμε για την στέγαση εκπαιδευτικών και άλλων υπαλλήλων του δημοσίου και των ενόπλων δυνάμεων ιδίως για τουριστικές περιοχές».


Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d4avfjhqqbop)

Στη συνέχεια, για την κατάσταση των σχολικών κτηρίων, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι: «Τις 12.812 σχολικές υποδομές τις χειρίζονται οι δήμαρχοι ανά την χώρα. Πολλοί είναι ταλαντούχοι στο πώς τις χειρίζονται. Εμείς αντιληφθήκαμε την ανάγκη να στηρίξουμε περισσότερο τους δημάρχους στο θέμα των σχολικών υποδομών».

Είπε, ακόμη, δηκτικά ότι: «Με ξενίζει η εικόνα να πηγαίνω σε σχολεία και να βλέπω έναν υπερσύγχρονο, διαδραστικό πίνακα του 2024 και δίπλα να βλέπω έναν σοβά που πέφτει; Γι’  αυτό κάναμε το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» και για αρχή βάζουμε 250 εκατομμύρια ευρώ. Τα σχολεία καταγράφουν τις ανάγκες, ενημερώνουν τους Δημάρχους, αυτοί ενημερώνουν το Υπ. Παιδείας και καθορίζονται οι προτεραιότητες».

Μιλώντας για τις δωρεές, ο υπουργός προσέθεσε: «Μην υποτιμάτε αυτό που είπε και ο Πρωθυπουργός για την ιδιωτική πρωτοβουλία. Εγώ γνωρίζω ήδη κάποιες δωρεές. Θα γίνουν πολλές το επόμενο διάστημα και για την ανακαίνιση υποδομών και για βάψιμο σχολείων και για άλλες δράσεις».

Ψηφιακό Φροντιστηρίο

Επίσης, ερωτηθείς για τον θεσμό του «Ψηφιακού Φροντιστηρίου», ο Κυριάκος Πιερρακάκης απάντησε ότι «δίνουμε έμφαση τώρα στην Γ’ Λυκείου. Ξεκινήσαμε με 11 μαθήματα και θα γίνουν πολύ περισσότερα, θα γίνουν όλα τα μαθήματα. Την πρώτη ημέρα είχαμε μάθημα Ιστορίας».

«Με σταθερό ρυθμό έχουμε 4.000 μαθητές που βλέπουν ζωντανά αυτά τα μαθήματα και την πρώτη και την δεύτερη ημέρα. Οι ερωτήσεις που θα υποβάλλονται δεν θα απαντώνται ζωντανά, λόγω του πλήθους των μαθητών που παρακολουθούν» συνέχισε.

Τέλος, ο υπουργός Παιδείας παραδέχθηκε πως υπάρχουν προβλήματα στα ωράρια και στην λειτουργία πολλών ολοήμερων σχολείων, λέγοντας, πάντως, ότι «θεραπεύονται βήμα-βήμα τα προβλήματα και στα ολοήμερα σχολεία, όπου υπήρξαν και κενά από διαδικασίες που προβλέπουν νόμιμες άδειες πχ. εγκυμοσύνης ή ασθένειας».

  • All
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ