Εγκαίνια με πάρτι σε όλη τη Θεσσαλονίκη: Μια μεγάλη γιορτή και πολλές μικρές στους σταθμούς, παρουσία Μητσοτάκη, θα περιλαμβάνει η έναρξη λειτουργίας του μετρό

Για ένα μεγάλο πάρτι στη Θεσσαλονίκη για τα εγκαίνια του μετρό της πόλης, που θα γίνει το Σάββατο 30 Νοεμβρίου, έκανε λόγο ο πρωθυπουργός στη συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους την παραμονή των εγκαινίων της φετινής ΔΕΘ. Το θέμα του μετρό της Θεσσαλονίκης, που ονομάστηκε -και σωστά- το «σύγχρονο γεφύρι της Άρτας», καθώς συζητιέται στην πόλη από τα μέσα της δεκαετίας του ’80, ήταν ένα ζήτημα που πάντα ετίθετο στον Κυριάκο Μητσοτάκη όταν ανέβαινε στη Θεσσαλονίκη για τα εγκαίνια της Έκθεσης.

Το Σάββατο 30 Νοεμβρίου η έναρξη λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης

Η πιο δύσκολη απόφαση για το μεγάλο αυτό έργο ελήφθη την πρώτη χρονιά της διακυβέρνησης από τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Ήταν η χρονιά που ο ίδιος ασχολήθηκε με μεγάλη ένταση με το θέμα που υπήρχε με τα αρχαία στον σταθμό «Βενιζέλου». Ρώτησε, ενημερώθηκε, συναντήθηκε πολλές φορές με την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, ανέβηκε και ο ίδιος στην πόλη και είδε τους χώρους μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και έλαβε την απόφαση να προχωρήσει στη λύση της απομάκρυνσης των αρχαίων και της επανατοποθέτησής τους. «Και μετρό και αρχαία» ήταν αυτό που επιλέχθηκε και από τότε ξεκίνησε από τη μεριά της κυβέρνησης μια μάχη με τον χρόνο για να υλοποιηθεί το έργο.

Πέρυσι ο πρωθυπουργός είχε πει ότι οι Θεσσαλονικείς θα το αντιληφθούν μόνο όταν μπουν μέσα στα βαγόνια και αυτή ήταν και η λογική της φετινής ανακοίνωσης, που έγινε πριν από λίγες ημέρες στη Θεσσαλονίκη. Τότε -μιλώντας στην παρουσίαση της μελέτης των επεκτάσεων του μετρό- δεν έκανε λόγο για εγκαίνια, αλλά για τη λειτουργία του.

«Είμαι αισιόδοξος, θα εκπλαγείτε με τους σταθμούς του μετρό… 30 Νοεμβρίου θα γίνει ένα μεγάλο πάρτι, στο οποίο θα συμμετάσχει όλη η πόλη», ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια του κ. Μητσοτάκη.

Οι λεπτομέρειες για τη μεγάλη γιορτή 

Το πρόγραμμα της μεγάλης γιορτής δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, αλλά ο κ. Μητσοτάκης άκουσε με ενδιαφέρον το διήμερο της φετινής ΔΕΘ ακόμα και την πρόταση για μια συναυλία των αγαπημένων του Coldplay. Δύσκολο να γίνει, αλλά πάντως η Θεσσαλονίκη θα ζήσει μια γιορτή, οι λεπτομέρειες της οποίας κρατούνται ως επτασφράγιστο μυστικό από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και από το Μέγαρο Μαξίμου, που έχει και την τελική ευθύνη για τον συντονισμό. Γιατί, όπως είναι προφανές, στο πολιτικό κομμάτι της εκδήλωσης βασικός ομιλητής θα είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Εξάλλου, το μετρό θα έχει τη δική του υπογραφή.

Από τις λίγες πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει είναι ότι η εκκίνηση της γιορτής θα δοθεί στο Κέντρο Ελέγχου, που βρίσκεται στον Τερματικό της Πυλαίας, σε μια εντυπωσιακή αίθουσα, όπου από τους ελεγκτές θα γίνεται ο έλεγχος όλων των δρομολογίων των συρμών, που, ας μην ξεχνάμε, δεν θα έχουν οδηγούς, αλλά θα κινούνται αυτόματα. Από εκεί και πέρα, όλοι οι επίσημοι θα επιβιβαστούν στο πρώτο δρομολόγιο και θα ξεκινήσει η διαδρομή, ενώ αναμένεται να στηθεί σε κάθε σταθμό μια μικρή εκδήλωση με μουσική και δρώμενα. Ιδιαίτερη στιγμή θα είναι όταν το πρώτο δρομολόγιο θα φτάσει στον σταθμό «Βενιζέλου», που αποτελεί και τον πιο όμορφο σταθμό όλης της διαδρομής.

Οι εκκρεμότητες που πρέπει να διευθετηθούν

Πριν φτάσουμε μέχρι εκεί, υπάρχουν ακόμη αρκετές εκκρεμότητες που πρέπει να διευθετηθούν και γι’ αυτόν τον λόγο όλες οι σχετικές διαδικασίες κινούνται σε πυρετώδεις ρυθμούς, έτσι ώστε να μπορέσει να τεθεί σε λειτουργία το αυτοματοποιημένο σύστημα συλλογής κομίστρου που θα χρησιμοποιείται στο μετρό και στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ μέχρι τις 30 Νοεμβρίου.

Με το χρονοδιάγραμμα να είναι πλέον ασφυκτικό, το τελευταίο διάστημα πραγματοποιούνται αλλεπάλληλες συσκέψεις μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, έτσι ώστε να διευθετηθούν όλες οι εκκρεμότητες που υπάρχουν και αφορούν όχι μόνο τη σωστή λειτουργία του συστήματος, αλλά και την καλή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Πριν από λίγες ημέρες παρουσιάστηκαν και οι τρεις τύποι εισιτηρίων: το ThessTicket, η ThessCard για πολλαπλές διαδρομές (και τα δύο είναι σε μορφή πλαστικής κάρτας) και το χάρτινο, που έχει ενσωματωμένο μικροεπεξεργαστή και θα έχει τη δυνατότητα να επαναφορτίζεται μέχρι έξι φορές για το ίδιο ή διαφορετικά προϊόντα, ενώ μελλοντικός στόχος είναι η έκδοση εισιτηρίου να γίνεται με ανέπαφες συναλλαγές μέσω τραπεζικής κάρτας (NFC payment).

Αυτό, πάντως, που απασχολεί περισσότερο τους συγκοινωνιακούς φορείς είναι η ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος και η διασφάλιση της διαλειτουργικότητάς του, ώστε από την αρχή να μπορεί το επιβατικό κοινό να χρησιμοποιεί τα νέου τύπου εισιτήρια και για τα δύο μέσα μαζικής μεταφοράς της πόλης.

*Δημοσιεύθηκε στα «Παραπολιτικά»

  • All
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ